wat is dit voor vrucht ?

ik heb zaadjes gekregen van iemand maar weet niet precies wat het is

Toegevoegd na 4 uur:
het smaakt eigenlijk nergens naar iets van courgette of aubergine ??
het is groeit als komkommer/meloen
heeft witte bloemen en fluweelachtige bladeren

Toegevoegd na 5 uur:
het is gen boom geen peer dames/heren

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1.1K
Amadea
10 jaar geleden
Heb je ook een partje geproefd, en waar smaakte het naar?
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Heb je een afbeelding van de plant?

Het beste antwoord

Het is een: Crescentia cujete (boomkalebas)

Als je op google afbeeldingen zoekt, kom je wat mooie plaatjes tegen.

Op deze:
http://dokmaidogma.wordpress.com/page/49/?chocaid=397
Stukje naar beneden scrollen, dan zie je hem doorgesneden.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb gelezen dat de rauwe vrucht GIFTIG is, als het hem is natuurlijk, hij lijkt er wel heel erg veel op.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
geen boom zie de beschrijving boven

Andere antwoorden (2)

Een nashipeer
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien handig om er een afbeelding van de nashipeer bij te zetten?
http://www.moestuinforum.nl/nashi-peer-pyrus-pyrifolia-t150-10.html
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Dat ziet er toch heel anders uit?
https://www.google.nl/search?q=nashi+peer&bav=on.2,or.r_qf.&bvm=bv.52164340,d.d2k,pv.xjs.s.en_US.CQsooEYev9Y.O&biw=1440&bih=785&dpr=1&um=1&ie=UTF-8&hl=nl&tbm=isch&source=og&sa=N&tab=wi&ei=bjE0Ut7RItTL0AXIk4DgBg
Amadea
10 jaar geleden
Peren hebben net als appels klokhuizen, en die toont de foto van vraagsteller niet. Het is dus geen peer. Hij lijkt qua zaadjes meer op een komkommerachtige.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is niet de nashipeer kijk maar even op http://nl.wikipedia.org/wiki/Nashipeer
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het is geen boom dus geen peer
Dit is een Ya peer, die staat bekend om zijn heldere schil, mooie vorm en knapperige vrucht dat rijk is aan vitaminen en mineralen. De zoete peer heeft een gemiddeld gewicht tussen de 200-300g en wordt geoogst tussen augustus en mei. De Ya-peren worden elk apart verpakt in een tissue en netje ter bescherming van het fruit en zijn verkrijgbaar vanaf september tot mei.

Toegevoegd na 1 minuut:
De ya peer is ook bekend als de Tientsin peer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
het is geen peer
groet als kalebas,komkommer enz zie boven de beschrijving
wou nog wel een plaatje toevoegen maar dat kan niet